"Man spiser da kaniner" og de smager skønt, men her hos os spiser vi også andet "hjemmegjort" - frisk grønt fra have og natur - alt fra brændenæller til rødbeder. Der er da intet som en hjemmeavlet kylling lagt på Weberen. Men min farmor sætter også spor i vores madlavning... i de gamle sønderjyske retter og ja, vi spiser det faktisk en gang imellem

HUSK Du er meget velkommen til at skrive til mig hvis du har en kommentar eller en god ide til opskrifterne

9. maj 2013

Bløde Boller med rugmel

6 dl lunkent vand
1 pk gær ( gerne mindre hvis du har god tid)
2 æg
800 g hvedemel
200 g rugmel
75 g olie
1 tsk honning
1 tsk salt


Hæld vandet i en skål og rør gæren ud heri. Tilsæt de øvrige ingredienser. Rør/ælt dejen godt sammen.( ca. 10 min) Dæk skålen med et klæde  og stil dejen til hævning et lunt sted i ca. 45 min.

 Tag dejen ud på et mel drysset bord og del dejen i ca. 30 stykker og form dem til boller.

Læg dem på 2 plader med bagepapir og lad dem efterhæve tildækket i ca. 30-40 min. Pensel med æg og bag dem i 12 min ved ca. 225 C.




Posted by Picasa

Ingen kommentarer: