"Man spiser da kaniner" og de smager skønt, men her hos os spiser vi også andet "hjemmegjort" - frisk grønt fra have og natur - alt fra brændenæller til rødbeder. Der er da intet som en hjemmeavlet kylling lagt på Weberen. Men min farmor sætter også spor i vores madlavning... i de gamle sønderjyske retter og ja, vi spiser det faktisk en gang imellem

HUSK Du er meget velkommen til at skrive til mig hvis du har en kommentar eller en god ide til opskrifterne

19. april 2011

Grunddej til pizzasnegle/pølsehorn ( ca. 100 stk)



Dej:
100 g gær
2 tsk sukker
4 dl kogt vand
8 dl. mælk
4 tsk salt
2 stk æg
2 dl olie
400 g hvid hved
50 g hvede- elle havreklid
ca 1500 g hvedemelmel
Æltes i 6-8 min. på maskine  -  lad dejen i 20 - 30 min.

Fyld til  100 stk pizzasnegle:ca. 4-5 dl pizzasauce
ca. 600 g skinke i strimler
ca. 600 g grøn pikant
Dejen udrulles - af to gang  :-)    det er jo ikke nogen lille portion 
Smør først pikantost, herefter tomatsauce og til sidst skinkestrimlerne
Skær snegle i 1½ cm tykke skiver, sæt dem på en plade lad dem hæve i 15- 30 min
-penseles med æg og bages ved 225 C. i ca. 12 min
eller
110 stk. mini-pølsehorn:
ca. 40 wienerpølser skåret i tre stykker
Dejen udrulles - af to - tre gang 
Skær trekanter på ca. 6x9x9 ( giver det mening :-) )  rul pølsen i som til en giffel 
sæt dem på en plade lad dem hæve i 15- 30 min - pensel med æg
Bages ved 225 C. i ca. 12 min.

1 kommentar:

Cecilie sagde ...

Rigtig god opskrift. Tak : )